محصولات ما

جدید ترین اخبار شرکت

جدید ترین مقالات

کاربردهای شگفت انگیز سیلیکات سدیم

۳۶ مورد از کاربردهای شگفت انگیز سیلیکات سدیم

نام محصول: سیلیکات سدیم

اسامی دیگر: آب شیشه، سدیم سیلیکات ، silicate sodium

میزان سفارش: شرکت سیلیکات گستر اصفهان آماده تولید سیلیکات سدیم با هر میزان سفارش میباشد.

ریشیوهای موجود: ۱، ۲، ۲.۱، ۱.۹، ۳، ۳.۳، ۲.۷، ۲.۴، ۲.۳، ۲.۵، ۵آبه، ۹آبه

نوع بسته بندی: محصولات مایع با تانکرهای مخصوص حمل میشود و محصولات جامد در کیسه های مخصوص حمل میشوند.

 درباره سیلیکات گستر اصفهان

با توجه به اینکه کیفیت تولیدات و محصولات صنایع وابسته به سیلیکات مانند: فولادسازی،کارتن سازی، کاشی سازی و… که قبلا به آنها اشاره کردیم، در بازار رقابت بسیار مهم است.

فلذا کیفیت مواد اولیه باعث تولید محصول با کیفیت­ تر و در راستای آن ایجاد فروش بیشتر در بازار هدف این صنایع می­گردد ما در مجموعه سیلیکات گستر اصفهان موفق شدیم با شناخت دغدغه ­ها و مشکلات این صنایع در تولید محصول نهایی و به کارگیری دانش مهندسین مجرب و همچنین تکنولوژی­های پیشرفته و ماشین­آلات مدرن، کیفیت محصولاتمان را برای صنایع وابسته، به گونه­ای طراحی کنیم که دغدغه هر کدام از آنها را به نحوی رفع نمائیم.

شرکت سیلیکات گستر اصفهان: راهی به سوی خرید هوشمندانه و پربازده سیلیکات سدیم

در دنیای صنعت و ساختمان، مصالح و مواد ساختمانی بازیگران اصلی در فرآیند ساخت و ساز می‌باشند و انتخاب صحیح مصالح در این فرآیند، تأثیر مستقیمی بر کیفیت، دوام و کارایی ساختمان‌ها خواهد داشت.

یکی از شرکت‌های برجسته در زمینه تولید و عرضه سیلیکات سدیم، شرکت سیلیکات گستر اصفهان است. این شرکت با داشتن تجربه‌ای طولانی در این صنعت، به عنوان یکی از انتخاب‌های اصولی و منطقی برای خرید سیلیکات سدیم در نظر گرفته می‌شود.

مزایای خرید سیلیکات سدیم از شرکت سیلیکات گستر اصفهان:

۱. **کیفیت برتر**: این شرکت با توجه به تجربه و تخصص خود در زمینه تولید سیلیکات سدیم، محصولات با کیفیت و استانداردهای بالا را عرضه می‌کند که به دوام و کارایی بهتر ساختمان‌ها کمک می‌کند.

۲. **تنوع محصولات**: شرکت سیلیکات گستر اصفهان به عنوان تولید کننده متنوع، انواع مختلفی از سیلیکات سدیم را با ترکیبات و خصوصیات مختلف در اختیار مشتریان قرار می‌دهد، به این ترتیب مشتریان می‌توانند بر اساس نیاز خود بهترین محصول را انتخاب کنند.

۳. **خدمات مشاوره‌ای**: تیم متخصص شرکت سیلیکات گستر اصفهان با تجربه در زمینه مواد ساختمانی، قادر به ارائه مشاوره‌های لازم به مشتریان برای انتخاب بهترین نوع و مقدار سدیم سیلیکات برای پروژه‌هایشان می‌باشد.

۴. **تضمین کیفیت و تحویل به موقع**: شرکت سیلیکات گستر اصفهان با رعایت استانداردهای معتبر در تولید و عرضه محصولات خود، کیفیت مطلوب را تضمین می‌کند و همچنین به تحویل به موقع محصولات به مشتریان اهمیت می‌دهد.

۵. **نوآوری و تحقیق و توسعه**: شرکت سیلیکات گستر اصفهان با تمرکز بر تحقیق و توسعه، سعی در بهبود روش‌های تولید و کیفیت محصولات خود دارد تا با پیشرفتهای علمی و فناوری به مشتریان خود خدمت رسانی بهتری ارائه دهد.

بنابراین، اگر شما نیز در طرح یک پروژه ساختمانی یا صنعتی هستید و نیاز به خرید سیلیکات سدیم دارید، شرکت سیلیکات گستر اصفهان می‌تواند یک همکار قابل اعتماد و موثر برای شما باشد. با توجه به تمرکز این شرکت بر کیفیت، تنوع، خدمات مشاوره‌ای و تحویل به موقع، انتخاب این شرکت می‌تواند به شما کمک کند تا در پروژه‌های خود به بهترین نتایج دست یابید.

 جهت استعلام قیمت و ارسال آنالیز محصولات و آزمایش نمونه محصول با واحد فروش به شماره 

تماس ۰۹۰۲۰۲۱۲۷۵۷ تماس بگیرید.

سیلیکات سدیم (سدیم سیلیکات) که به آب شیشه یا شیشه مایع نیز معروف است، ترکیبی حاوی اکسید سدیم و سیلیس است. این ماده محلول در آب بوده و باعث تولید محلول قلیایی می شود. این ماده قلیایی در صورت مخلوط شدن با آب و گرم شدن تحت فشار به صورت یک پودر تقریباً بی رنگ، شبیه لیوان یا به صورت مایع شربت مانند در دسترس است. این ماده به دلیل ناخالصی آهن به رنگ سبز یا آبی دیده می شود.

خواص و ویژگی های جالب آب شیشه

این ماده شفت انگیز از قرن نوزدهم میلادی تولید شده و اصول اولیه ساخت آن تا به حال تغییر نکرده است. آب شیشه معمولاً با بو دادن مقادیر مختلف خاکستر سودا (کربنات سدیم، Na2CO3 و ماسه سیلیس (منبع فراگیر SiO2) در کوره در دمای بین ۱۰۰۰ تا ۱۴۰۰ درجه سانتیگراد (تقریباً ۱۸۰۰ و ۲۵۰۰ درجه فارنهایت) تولید می شود.

  • غیرقابل اشتعال بودن
  • غیرقابل انفجار بودن
  • غیر سمی بودن
  •  

روش تولید سیلیکات سدیم 

آب شیشه معمولا به دو روش خشک و تر تولید میشود:

در روش خشک: از تولید کربنات سدیم و سیلیس بدست می آید.

و در تولید سیلیکات سدیم به روش تر: از ترکیب سودسوزآور با سیلیس در راکتورهای با دما و فشار مشخص بدست می آید.

که در هر ۲ حالت سیلیکات سدیم مایع حاصل می شود.

هر کدام از این ۳ محصول دارای ریشیوهای مختلفی میباشند که شرکت سیلیکات گستر اصفهان در حال حاضر توانایی تولید آن ها را با هر میزان سفارش دارد:​

روش تولید سیلیکات سدیم

۳۶ مورد از کاربردهای سیلیکات سدیم یا آب شیشه(صنعتی و غیرصنعتی)

۱- تولید صابون و پودرهای شوینده: استفاده از سیلیکات سدیم (سدیم سیلیکات) در شوینده ها باعث میشود که آسیب کمتری به اجزای فلزی ماشین لباسشویی و یا ماشین ظرفشویی وارد شود.

۲- به عنوان ماده نگهدارنده تخم ­مرغ: تخم­ مرغ­ها را می­توان با استفاده از این روش تا ۹ ماه تازه نگه داشت.

۳- استفاده از آن به عنوان چسب: زیرا کم هزینه، غیرسمی و سازگار با محیط زیست است.

۴- آب شیشه یکی از مواد اولیه مورد استفاده در تولید مصنوعی ژل سیلیکا است.

۵- تولید محصولات شوینده بر پایه فسفات.

۶- تمام ترکیبات شوینده الیاف و پارچه، به نوعی از سیلیکات سدیم (آب شیشه) به عنوان یک ماده اولیه معدنی بهره گرفته اند.

۷- در تصفیه فاضلاب به عنوان ماده منعقد کننده استفاده می شود.

۸- آب شیشه برای اتصال شن و ماسه در قالبهای شن و ماسه فلز مذاب استفاده می شود.

۹- صنایع فولاد (بریکت سازی): از ترکیب نرمه آهن اسفنجی با مقداری چسب سیلیکات و آهک به دست می آید.

۱۰- صنایع کاشی و سرامیکسیلیکات سدیم به دوغاب اولیه تهیه کاشی و سرامیک افزوده می شود تا مواد به شکل چسب درآیند.

۱۱- صنایع تولید لوله های مقوایی: به عنوان عاملی افزایش دهنده برای چسبندگی بیشتر در خمیر کاغذ و … استفاده می شود.

۱۲- صنایع ریخته گری: آب شیشه بعنوان چسب  در صنعت ریخته گری مورد استفاده قرار میگیرد.

۱۳- صنعت حفاری:  برای محکم سازی و جلوگیری از فرو ریختن گمانه‌ها مورد استفاده قرار می گیرد.

۱۴- صنایع راه سازی و معادن: باعث  تسریع واکنش کلسیم با سیلیکات در سیمان شده و به عنوان زودگیر سیمان نیز استفاده می شود.

۱۵- مواد اولیه صنایع شیمیایی و آبکاری: بعنوان مواد اولیه صنایع شیمیایی و آبکاری.

۱۶- صنایع تولید الکترودهای جوشکاری: باعث خمیری شدن و چسبیدن پوشش روی مفتول می شود.

۱۷- صنایع نساجی: تولید جوهرهای رنگی.

۱۸- صنایع چوب و کاغذ و کارتن سازی: درکارخانه های تولید کاغذ برای سفید سازی و زدودن جوهر از سیلیکات ها استفاده می‌شود.

۱۹- آرایش های معدنی: دفع کننده در فرآیند شناورسازی سنگ معدن است که باعث پراکنده سازی رس ناخواسته است.

۲۰- پالایش نفت خام: نفت خام به طور طبیعی و خالص کاربرد چندانی ندارد بلکه طی مراحلی از جمله جداسازی و واحد اصلاح که سیلیکات نقش کاتالیزور را  طی آن دارد، پالایش می شود.

۲۱- کاربردهای آب شیشه در صنعت بتن: بتن متشکل از دانه های سنگی است که به وسیله آب و سیمان بهم چسبیده اند. سدیم سیلیکات موجب افزایش پایداری بتن، هزینه کمتر، کارکرد موثرتر در استفاده می شود.

۲۲- تعمیر خودرو: به منظور برطرف کردن شکاف سرسیلندر خودرو، با عملکرد شبیه چسب، ورود به رادیاتور و گردش سیستم و در نهایت در یک دمای خاص مانع روغن سوزی خودرو می شود.

۲۳- تصفیه آب: ساده ترین روش تصفیه آب در طبیعت، فیلتر شنی است. در فیلتر شنی به جای خاک از سیلیس استفاده شده که با عبور آب از فیلتر، تصفیه صورت می گیرد.

۲۴- صنایع نسوز: در صنایع نسوز، سیلیکات سدیم (سدیم سیلیکات) به عنوان یک تقویت کننده چسبندگی و به عنوان یک فاکتور افزایش پایداری در مقابل گرما، شکسته شدن و آسیب دیدن ملات نسوز به کار می رود.

۲۵- صنایع چسب: به دلیل ارزان بودن سدیم سیلیکات، نداشتن اثرات سمی و هم چنین به دلیل نداشتن اثرات سوء و بد بر محیط زیست، از آن در تولید چسب استفاده می شود.

۲۶- رنگها و پوشش ها: به منظور افزایش کیفیت ماده اولیه و روان کردن آن، سیلیکات افزوده می شود. رنگ و پوشش حاصل ضد آب و میزان جذب رطوبت با وجود سیلیکات کاهش می یابد.

۲۷- کاهش دهنده سختی آب: وجود عواملی چون آهن، روی و منیزیم باعث می شود که آب سخت شود، از جمله راه حل های پیشنهادی برای رفع موارد ذکر شده، استفاده از سدیم سیلیکات می باشد.

۲۸- حفاظت در برابر آتش: از سدیم سیلیکات به عنوان یک تخته عایق غیرقابل اشتعال با درجه حرارت بالا و پایداری در برابر آب و هوا استفاده می شود.

۲۹- عایق دماهای بالا

۳۰- عایق لوله: با استفاده از آهک و سیلیس در لوله ها، مقاومت حرارتی و سرعت حمل انتقال لوله ها افزایش می یابد و جنس، ماهیت و حجم لوله ها تغییری نمی کند.

۳۱- برای واشرهای اجاق گاز: استفاده از سیلیکات سدیم در واشر، باعث بالا بردن مقاومت واشر در برابر حرارت های بالا و خوردگی می شود و همچنین طول عمر واشرهای اجاق گاز را افزایش می دهد.

۳۲- تثبیت کننده خاک: از محلول سدیم سیلیکات (سیلیکات سدیم) به عنوان افزودنی در خاک استفاده می شود. مواد سیلیکاتی جهت عبور الکتریسیته از طریق الکترود و خاک، باعث تثبیت اصلاح و تثبیت خاک می شود.

۳۳- آرایشی و بهداشتی :

  • کرم های مراقبت از پوست
  • رنگ مو
  • آرایش چشم
  • کرم های ضد چروک

۳۴- ساخت خمیردندان: از سیلیکات به شکل رسوب شده آن به منظور ایجاد رنگ و ضخامت مناسب، به طور وسیعی بهره برده می شود و همچنین باعث افزایش طول عمر خمیردندان می شود.

۳۵- تولید لاستیک: ویژگی های مکانیکی و پایداری لاستیک را در مقابل ساییده شدن بهبود می بخشد. علاوه بر آن، میزان کشش لاستیک را بالا برده و در برابر گرما مقاومت بالایی دارد.

۳۶- کاربرد سیلیکات سدیم در هوای سرد: سیلیکات سدیم (سدیم سیلیکات) در هوای سرد با ترکیب مواد دیگر از یخ زدن موتور خودروها جلوگیری می کند. ضد یخ ها معمولا به عنوان یک ماده ی افزودنی به کار می روند که مسئولیت آن ها پایین آوردن نقطه ی انجماد در مایعاتی است که پایه ی آبی دارند. این محصولات وظیفه دارند که در فضاهای سرد نقطه ی جوش مایعات را بالا ببرند  وجود ترکیباتی مانند سیلیکات سدیم (سدیم سیلیکات) باعث می شود که این مایعات از نقطه ی انجماد پایین برخوردار شوند.

از سیلیکات سدیم (سدیم سیلیکات) مایع در تعمیر خودروها استفاده می شود. به این صورت که از این ماده برای پر کردن درزها و شکاف های موجود در سر سیلندر استفاده می شود. سیلیکات سدیم در رادیاتور ماشین اضافه می شود و با گردش آب، سیلیکات سدیم (سدیم سیلیکات) به سر سیلندر می رسد که در دمای بالا آب خود را از دست می دهد و همانند یک چسب واشر عمل می کند که در نتیجه باعث می شود تا ماشین روغن سوزی نکند.

علاوه بر عملکرد سیلیکات سدیم در هوای سرد این ماده به عنوان ضد جوش هم عمل می کند سیلیکات سدیم (سدیم سیلیکات) به علت مقاومت بالا در برابر گرما به عنوان ضد جوش نیز عمل می کند. همان طور که یخ زدگی باعث آسیب به موتور اتومبیل ها می شود جوش آوردن اتومبیل هم باعث وارد شدن صدمه به آن می شود.

معیار شما در بررسی کیفیت سیلیکات سدیم مصرفی چه چیزی است؟

الزامات کیفیت مطابق با IS 381 به شرح زیر است:

  • سیلیکات سدیم (سدیم سیلیکات) خنثی باید شفاف ، عاری از آلودگی و سایر ناخالصی های قابل مشاهده باشد.
  • سیلیکات سدیم (سدیم سیلیکات) مایع باید توده ای ضخیم ، چسبناک ، شفاف تر از آب سفید یا کمی خاکستری باشد.

بررسی کیفیت سیلیکات سدیمبررسی کیفیت سیلیکات سدیم 2

نقطه ذوب سیلیکات سدیم

نقطه ذوب پنتاهیدرات ۷۲.۲ درجه سانتیگراد است. اما سیلکات سدیمی که به صورت بلورهای متا درنیامده نقطه ذوبی در محدوده  ۱۰۸۸ درجه سانتیگراد تا ۱۰۸۹ درجه سانتیگراد دارد.

مضرات سیلیکات سدیم یا آب شیشه

آب شیشه هیچ گونه ضرری ندارد. مگر اینکه نوشیده شود و یا در چشم فرو رود. بنابراین هنگام کار با این ماده از دستکش پلاستیکی و عینک محافظ چشم استفاده کنید.

جهت خرید سیلیکات سدیم (آب شیشه) و مشاهده همه محصولات ما در فروشگاه سیلیکات گستر اصفهان کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *